De BOOT naar Corsica!

25 september 2021 - Bastia, Frankrijk

Maandagmorgen, onze reis vervolgd via Gap, Sisteron ( waar we lunchen) Digne naar Grasse. Mooie vergezichten en dalen waar op we uitkijken.  We zijn net op tijd om een plaatsje te vinden voor de camper wanneer er een verschrikkelijke onweersbui uitbreekt. We hebben dus alle tijd om tickets te reserveren voor de BOOT naar Corsica. We hadden alles keurig ingevuld maar bij de betaling moesten we bevestigen met de reader van de bank? En die hadden we niet bij ons! Wij dinsdagmorgen vroeg uit bed en op naar Nice om daar rechtstreeks tickets te kopen voor de BOOT  naar Corsica. Het ticket office was gesloten i.v.m. corona😭  Het kantoor gebeld van Corsica-Ferry's die staan je alleen in het Frans te woord en we begrepen dat de tickets alleen online waren te boeken🤔 Toen maar de bank gebeld waar we zo'n 20 minuten hebben geprobeerd om het te regelen. Helaas zonder resultaat. We waren om 9.00 uur vertrokken uit Grasse ( 30 km. naar Nice)  en inmiddels was het 13.00 uur. We hadden nog één hulplijn onze dochter bellen voor hulp. Zij was aan het werk maar gelukkig lag er daar een reader, die nadat er nieuwe batterijen in waren gedaan,  voor onze betaling zorg kon dragen. Zodoende waren we nog net op tijd om aan boord te gaan. Is het toch nog gelukt om samen met Johanna te varen😅 Om 20.30 uur kwamen we van boord  Corsica; Ile de Beauté, eiland van de schoonheid.