Athene! Ons hoogtepunt?

26 april 2018 - Lecheo, Griekenland

Maandag 23 april, eerst een bezoek gebracht aan het havendorpje Galaxidi aan de Golf van Korinthie. Nu een liefelijk vissersdorpje. Vroeger een zeehaven waar veel rijke kapiteins woonden. Er staan 3 drie kerken, allemaal Grieks Orthodox. Één voor de kapiteins, één voor de officieren en één voor de matrozen. Een beetje onderscheid moet er wezen😒. Daarna de "Old National Road" over de Inoi-pas vervolgd richting Athene. We staan nu op een keurige stadscamping in Athene.

Dinsdag 24 april, een volle dag. Om half 8 opgestaan en om half 9 met de bus en metro naar de stad. Allereerst de Akropolis bezocht met al zijn tempels. En ja hoor daar was de mooie kleine tempel van Athene Nike ( overwinares), het Parthenon, Erechtheion en de theaters. Daarna het Akropolismuseum bezocht, alleen hiervoor mag je wel een dag uitrekken. Daarna op aanraden van Ina een lunch op een van de vele dakterrassen in de mooie wijk Plaka. Hierna de vlooienmarkt in Monastiraki en daarna de grote winkelstraat Adrianou. We wilden dineren op het Syntagmaplein.We hadden geen trek omdat we waarschijnlijk te moe waren. Een broodje gyros besteld ( niet doen in het toeristische gedeelte!) maar zelfs die hebben niet opgegeten.😝 Nee als je Athene wilt bezoeken raden we je aan om hier meerdere dagen voor te plannen. Het was voor ons teveel op één dag.

Woensdag 25 april, het drukke Athene verlaten voor het rustige Peloponnes. Vanmorgen over het kanaal van Korinthe gekomen. Een zeestraat 6.5 km.lang met een breedte van 25 mr. en een hoogte van 77 mtr! Met dit kanaal is omstreeks 1890 gegraven dwars door de rotsen!

1. Marja:
    27 april 2018
    Het zijn weer prachtige plaatjes!!!!
  2. Henny F B:
    27 april 2018