De zon is terug op Hiddensee!

17 september 2017 - Lütow, Duitsland

Woensdag 13 september, in Warnermunde/Rostock stonden we met onze camper bij de monding van de haven. Hier zagen we niet alleen de grote ferry's naar Scandinavische landen vertrekken, maar ook Duitse mijnenveger binnen varen. Daarna onze reis vervolgt naar Stralsund onze 5e Hanzestad. Een zo'n mooie stad, maar het was zo koud en nat.... brrrrr. Vanavond voor het eerst de verwarming aan.
Vrijdag, het weer is gelukkig beter, en we besluiten te gaan fietsen op het eiland Hiddensee. Een autovrij eiland ten westen van Rugen. Het eiland is ongeveer net zo groot als Schiermonnikoog, maar heeft 4 plaatsjes. Na de koffie met Kuche bezoeken we het allerliefste kerkje in Kloster en de vuurtoren in het noorden. We mochten echter de toren niet beklimmen vanwege windkracht 8. Terug op het eiland Rugen bezoeken we nog de badplaats Binz en het "vakantiedorpje" Prora van Hitler. Aan het eind van de dag zijn we op zoek gegaan naar het hotel waar we 13 jaar geleden samen met Tineke en Hammy verbleven. En van hieruit onze mooie fietstochten maakten op Rugen.
Na een heerlijke maaltijd in Hotel Reguard, besloten we illegaal te overnachten op de parkeerplaats. Johanna was ziek, misselijk en had slecht geslapen. Dit was dus niet zo'n goed idee. Dus heeeeeeel vroeg op en zonder wassen en aankleden vertrokken. Gelukkig was er een bakker open en hebben we nog broodjes kunnen kopen en onderweg op een landweggetje onze dag vervolgt. En dan, voor we van het eiland Rugen afreden kon onze dag niet meer stuk, want we zagen voor ons op een akkerland een honderdtal KRAANVOGELS. Even verderop in Vorpommmeren een tiental reeën.
Zaterdag uiteindelijk aangekomen in het idyllische haventje van Netzelkow na een tip van Tineke.