Netzelkow op het eiland Usedom

20 september 2017 - Lütow, Duitsland

Een leuk ontvangst door de havenmeester hij was niet alleen havenmeester maar ook camper beheerder, kelner, kapitein en cabaretier. Onze douche en toilet bevonden zich op de boot. Voor € 2,- konden we ons samen douchen, dat was volgens de havenmeester voordelig voor ons en hij hoefde de douche maar 1 keer schoon te maken. Na een echt zondags ontbijt ( gebakken ei met spek) besloten we een fietstocht te gaan maken. Nabij Peneemunde wisten we niet welke richting we op moesten, maar een allerliefste heer wees ons de weg. Nadat we nog even stonden na te praten zei een passant "Sie haben mit dem Burgermeister gesprochen" Hij had ons een mooie route gewezen, maar wel door een gebied waar in 1942/1943 de V1 en V2 werden ontwikkeld door o.a Werner von Braun. Dit gebied is pas vanaf 2009 weer opengesteld voor publiek. Heel bijzonder, dat in zo'n adembenemend schoonheid qua natuur, deze oorlogswapens werden ontwikkeld. Onderweg stuiten we op een wel heel bijzondere theetuin. Daarna onze weg vervolgt naar de camperplek. 5.5 km. maar wel over betonplaten van 30 cm. Het uitzicht op deze route was meer dan de moeite waard. 's'Avonds lekker gegeten bij onze havenmeester, kelner, kapitein.

1. Fokkelien:
    21 september 2017
    Altijd leuk: samen douchen;)
    Wat weer een leuke fietstocht.